Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 dokonują się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w pierwszym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To znaczący wzrost rok do roku (w pierwszym kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przypadkach nie monetyzuje. Dodatkowo w pas najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld aktywnych w toku miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób zastosowało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w współczesnym jednym stanie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i związana z nią potrzebę zostawania w zakładu przez dużo osób przesuwa się na bliższe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń wykonywających się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i organizacje religijne. Już z pomocy tego sposobu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duży wpływ na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że moment nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie wprowadzonych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka wykonuje nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również